Tuesday, November 03, 2009

2009/2010 school-jitsu:


Coaches ready for School-Jitsu Program 2009/2010
Abu Dhabi, November 1, 2009. 80 coaches are working in 42 government Cycle 2 schools and teaching Brazilian Jiu Jitsu to nearly 20,000 grade 6, 7 and 8 students.
There are now more students practicing Jiu-Jitsu in Abu Dhabi schools than any other school system in the world and students are going to have the opportunity to choose what they want from Jiu-Jitsu - from the healthy part of the sport with discipline, life skills, and team work to a much more focused and dedicated approach that might lead to students becoming professional fighters and representing their country in international competitions. School-Jitsu does not have any kind of punches or kicks. It is about throw techniques, control and locks.
The School- Jitsu program is one of Abu Dhabi Education Council’s special projects and is sponsored by HH Sheikh Mohammed Bin Zayed Al Nahayan, Crown Prince of Abu Dhabi and Deputy Supreme Commander of the UAE Armed Forces.
Last year’s trial School Jitsu program took place in 14 schools across the emirate. Because of its success, the 2009/2010 program was expanded. Reacting to feedback given by students, the Jiu Jitsu team has developed more services that will make the program more exciting.
The differences from last year will be that extra after-school classes in each zone will be provided for talented students and will give students a chance to train together.

There will also be an increase in the number of school, inter-school, regions and inter-region competitions. Last year there were three competitions, but this year there will be more including those in the girls’ schools.
http://www.adec.ac.ae/
http://www.emiratesone.blogspot.com/


arab news
أبوظبي في 1 نوفمبر 2009. يعمل حالياً حوالي 80 مدرباً لرياضة الجيو-جيتسو في 42 مدرسة حكومية لطلبة الحلقة الثانية بغرض تقديم دروس تعليم هذه الرياضة لحوالي 20,000 طالب من طلبة الصف السادس والسابع والثامن.
وقد ازداد عدد الطلبة الذين يمارسون هذه الرياضة في مدارس أبوظبي مسجلةً بذلك المعدل الأعلى عالمياً من حيث عدد الطلبة المشاركين في هذه اللعبة، وسوف يصبح في إمكان الطلبة اختيار المهارات التي يريدون اكتسابها وتعلمها من هذه الرياضة بدءً من ممارسة التمارين الرياضية الصحية المنضبطة واكتساب المهارات الحياتية ومهارات العمل الجماعي وصولاً إلى احتراف هذه الرياضة وتمثيل الدولة في المسابقات الدولية كلاعبين محترفين. وتجدر الإشارة إلى أن برنامج رياضة الجيو-جيتسو المدرسي لا يتضمن اللكمات أو الركلات بل يتركز حول أساليب الإطاحة بالخصم والتحكم في حركته وتقييدها.
وجدير بالذكر إن برنامج الجيو-جيتسو المدرسي هو أحد المشاريع الخاصة التي ينفذها مجلس أبوظبي للتعليم برعاية كريمة من سمو الشيخ محمد بن زايد آل نهيان، ولي عهد أبوظبي ونائب القائد الأعلى للقوات المسلحة ورئيس مجلس أبوظبي للتعليم.
كان العام الدراسي الماضي قد شهد تجربة تقديم هذا البرنامج في 14 مدرسة بإمارة أبوظبي، ونظراً للنجاح الكبير الذي حققته هذه التجربة فسوف يشهد العام الدراسي الحالي 2009/2010 زيادة عدد المدارس المشمولة في البرنامج، وتم التخطيط لتقديم مزيد من الخدمات بناءً على الملاحظات التي أبداها الطلبة بهدف جعل البرنامج أكثر جاذبية وإفادة للطلبة المشاركين.
ومن بين الأنشطة التي أضيفت للبرنامج هذا العام تخصيص دروس إضافية للطلبة الموهوبين بعد انتهاء اليوم الدراسي في كل منطقة تعليمية بغرض تمكين هؤلاء الطلبة من التدرب معاً، إضافة إلى زيادة عدد المسابقات التي تقام بين الطلبة والتي بلغت ثلاث مسابقات في العام الماضي إلى عدد أكبر من المنافسات على مستوى المدرسة وبين المدارس المختلفة وأخرى على مستوى المنطقة وبين المناطق المختلفة، ويشمل ذلك أيضاً المسابقات الخاصة بمدارس البنات.

كارلوس سانتوس
CARLOS SANTOS
EMIRATES JJ TEAM
http://www.emiratesone.blogspot.com/